Organisation

Upphandlingscenter är indelade i tre olika enheter. Två av enheterna ansvarar för upphandling av varor- och tjänster inom sina respektive områden. Enheterna består av upphandlare som är specialiserade inom respektive område/bransch.


Enheten Inköp- och verksamhetsstöd ansvarar i huvudsak för administrativt stöd till verksamheten och hjälper till vid/ansvarar för direktupphandlingar, avtalsuppföljningar m.m


Varje enhet leds av en enhetschef, som i sin tur har stöd av verksamhetschef.

organisation


Enhet Inköps- och Verksamhetsstöd (InVe)

  • Produktionsberedning
  • Administration och arkiv
  • Direktupphandling, DIS-avrop och annonsering
  • Upphandlingssystem/Avtalsdatabas
  • Information

Enhet Samhällsbyggnad och IT (SamIT)

 Områden/kategorier:

  • Bygg anläggning, installation och underhåll
  • Fastighet och inredning
  • Kommunikaton och IT
  • Skydd och säkerhet

Enhet Varor och Tjänster (VoT)

Områden/kategorier:

  • Kost och städ 
  • Ekonomi och försäkring
  • Resor boende och konferens
  • Transport och fordon
  • Personal och kontor
  • Vård och omsorg
  • Utbildning och pedagogik